Kommunpolitiskt medlemsmöte 2/12
Den här gången ska vi bl.a. diskutera sjukvårdspolitik. LiseLotte Olsson, vår landstingsrådskandidat och för närvarande politisk sekreterare för V i Landstinget, informerar.
Den här gången ska vi bl.a. diskutera sjukvårdspolitik. LiseLotte Olsson, vår landstingsrådskandidat och för närvarande politisk sekreterare för V i Landstinget, informerar.
SV Arena (Studieförbundet Vuxenskolan Umeå) bjuder in till diskussionskväll om vinster i välfärden på tisdag 26/11. Bland annat blir det debatt mellan vår egen Tamara Spiric och moderaternas Nicklas Sandström. Det blir kul, alla är välkomna!
Tid: 26/11 kl. 18.30 (Kom i tid om du vill köpa fika först)
Plats: Kafé Station, Umeå
Läs mer här: https://www.facebook.com/#!/events/1402995569938082/?previousaction=join&source=1
eller här: SV Arena_ vinster välfärden (pdf)
Aron Etzler kommer till Folkets hus nu på onsdag kl. 19, och du är hjärtligt välkommen! Temat är ”omtanke vs. girighet”. Ingen föranmälan krävs.
Vänsterpartiet Umeå kräver att Apberget så snart som möjligt återställs där det har stått. Efter att återställningen genomförts, då först välkomnar vi en medborgardialog med invånare, föreningar, m.m. om torget och Apbergets framtida utformning.
Vi ställer oss positiva till att i framtiden utveckla och förbättra Apberget. Denna utveckling och förbättring får gärna innebära att Apberget blir större, tar en större plats i det offentliga rummet, samt att det gärna ska moderniseras med en inbyggd ljudanläggning.
– Beslutat på kommunpolitiskt medlemsmöte 16 september 2013