Årsmöte för Vänsterpartiet Umeå, söndag den 3 mars

KALLELSE TILL ÅRSMÖTE FÖR VÄNSTERPARTIET UMEÅ
Söndag 3 mars, klockan 13:00
Umeå Folkets Hus

Årsmötet är vår partiförenings högsta beslutande organ. Det är mötet där vi går igenom det gångna årets verksamhet och tillsammans väljer styrelse, valberedning, revisorer och beslutar om verksamhetsplan, budget med mera för det kommande året. Det är alltså ett av årets viktigaste möten. Mötet blir på Umeå Folkets hus med start kl 13 och det beräknas som längst att pågå till kl 17. Vi bjuder på en vegansk smörgåsbuffé med kaffe och te på eftermiddagen. Dagordning och styrelsens förslag till verksamhetsplan kommer att finnas att läsa på https://umea.vansterpartiet.se/arsmote

På årsmötet ska alltså styrelse, revisorer och valberedning väljas. Nomineringar till styrelse och revisorer skickas till [email protected]
Nomineringar till valberedning skickas till [email protected]

Tänk gärna på att en nominering är en tydlig uppskattning av en partikamrat som du gillar. Kontakta gärna den du vill nominera i förväg och hör om hen är intresserade av uppdraget. Har du förslag som kan utveckla vår partiförening och verksamhet så skriv gärna en motion om det och skicka till styrelsen, [email protected], senast den 24 februari. Är du tveksam om hur en motion kan skrivas så kontakta gärna till exempel någon i styrelsen.
Markera detta viktiga datum i din kalender redan nu.

Om ni behöver barnpassning under mötet, kontakta [email protected]

Varmt välkommen!
Vi i styrelsen, det vill säga Nasteho Osman Lander, Wilmer Prentius, Emma Skog, Ahmed Hersi, Elena Martinez, Joakim Mäki, Daniel Marklund och Andreas Nuottaniemi, önskar er alla: God fortsättning på det nya året med förhoppningar om att du vill bidra till ett allt aktivare Vänsterparti!