Evenemang

Måndag 23/3: Medlemsmöte 18.30 och förmöte för nya medlemmar 17.30, Hur tar vi vara på varje medlem – mångfald i partiföreningen

Varmt välkommen på medlemsmöte på temat ”Hur skapar vi delaktighet och tar vara på varje medlem – mångfald i föreningen”.  På mötet ska vi även välja 17 ombud plus ersättare till distriktsårskonferensen 25/4.

Klockan 17.30 är det förmöte för nya medlemmar och då vi bjuder på middag. Du kommer få träffa styrelsemedlemmar samt någon från kommungruppen, diskutera hur du kan engagera dig och vad som är på gång! Anmälan senast samma dag till [email protected].

Själva medlemsmötet börjar kl. 18:30. Mötet inleds av Margaret Gärding, och efter det diskuterar vi inkludering och mångfald i föreningen.

Margaret Gärding är 1:e ersättare till EU-parlamentet för Fi. Hon var en nyckelperson vid de svenska bojkotterna mot apartheid, har varit ordförande för Afrosvenskarnas riksförbund och Afrikanska diasporan, har suttit i rådgivande grupper på såväl EU- som riksdagsnivå. Under decennier har Margaret byggt stora feministiska och antirasistiska nätverk.

Maragret2

PS:
Partistyrelsen centralt har skickat ut en viktig remiss om stadgeändringar i partiet: förslag om differentierade kongresser och fyraåriga mandatperioder för partistyrelsen. Sista svarsdag är den 24 april. På medlemsmötet den 23 mars kommer vi ta upp frågan hur remissen ska diskuteras i partiföreningen.

Tid: Måndag 23/3 kl. 18:30-20:00
Plats: Partilokalen på Berghem, Nydalavägen 2 c