Bli medlem

Bli medlem - 2016-08-12 - (188x247)Kom med i Vänsterpartiet!

Det går att förändra världen om man vill, och ska det bli ordentligt gjort måste vi göra det tillsammans. Idag är vi nästan 20 000 personer som valt att bli medlemmar i Vänsterpartiet. Vi vet att vårt engagemang gör skillnad i människors vardag. Vill du också vara med och påverka samhällets utveckling?

Bli medlem

Vänsterpartiet är en del av arbetarrörelsen i Sverige. Som folkrörelseparti är våra aktiviteter helt beroende av våra medlemmars intressen och vilja till engagemang, därför kan det skilja mellan olika partiföreningar vad för aktiviteter som förekommer. I Umeå har vi exempelvis arbetsgrupper som medlemmar valt att starta. Vi ger även ut en tidning: Nejlikan. Du väljer givetvis själv hur du vill vara delaktig som medlem och i vilken utsträckning. Finns inte det du brinner för idag har du möjlighet att bygga detta hos oss.

Medlemsförmåner:Nejlikan - 20160812 - (188x312) 2
  • Du får inbjudningar till öppna möten, medlemsmöten, studieträffar, kurser och sociala arrangemang
  • Du har möjlighet att delta i partiföreningens alla verksamheter
  • Du får Samhällsmagasinet RÖTT 4 gånger per år.
  • Du har möjlighet att direkt påverka Vänsterpartiets politik och organisation
  • Du har möjlighet att påverka Umeå kommuns politik både direkt och genom opinionsbildning och kampanjer.

Den ordinarie medlemsavgiften är 300 kr per år, med möjlighet för avgiftsreducering ifall du har mycket låg inkomst. Första året som medlem i Vänsterpartiet betalar du endast 100 kr.