Kommunlistan fastställd

PRESSMEDDELANDE 2013-12-09

Vänsterpartiet Umeå har fastställt listan över kandidater till kommunvalet 2014. Listan toppas av Tamara Špirić och Peter Möller.

– Vi har fått igenom mycket av vår politik under den här mandatperioden och satt äldreomsorgen och barn och unga i fokus. Jag känner ett stark förtroende från mitt parti att fortsätta jobba för en bättre vardag för Umeborna, säger Tamara Špirić, kommunalråd och gruppledare för Vänsterpartiet i Umeå kommun.

– Vänstern har medvind nu, och då känns det extra roligt att få vara med och ge de vanliga Umeborna en röst i stadshuset. Satsningar på unga och välfärd måste gå före skrytbyggen, säger Peter Möller, ordförande i Vänsterpartiet Umeå och 2:e vice ordförande i Gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden.

En nykomling på listan är Elisabeth Zachrisson, före detta skoldirektör för förskola och grundskola i Umeå kommun.

– Jag ser fram emot att tillsammans med Vänsterpartiet i Umeå få vara med om att utveckla och trygga en bra välfärd för våra medborgare. Ett samhälle med en bra omsorg och skola för barn, unga och gamla är ett samhälle värt att kämpa för, säger Elisabeth Zachrisson.

Kontakt:
Tamara Špirić, kommunalråd (V) med ansvar för barn och unga

Peter Möller, ordförande Vänsterpartiet Umeå

Elisabeth Zachrisson, konsult

—————————————-
► Ladda ner hela listan över Vänsterpartiets kandidater till Umeå kommunfullmäktige här: Slutgiltig_lista_kommunvalet_2014